Rabble tar klivet utanför Skandinavien – lanserar i Polen

Rabble PolenEn uppåtgående trend gällande inspirationssökande shopping i hela Europa gör att Rabble tar klivet från Skandinavien till Polen. Rabattkoder och kampanjer är redan populära incitament på svenska marknaden, där Rabble har större delen av marknaden idag.

– Med en efterfrågan från våra annonsörer och på grund av ökad medvetenhet hos konsumenter i Polen så var det självklart med en expansion. Polen är en spännande marknad att kliva in i eftersom den är relativt orörd, säger Daniel Zeitoun, VD på Rabble.

Rabble är en marknadsföringskanal för både onlineshopping och fysiska butiker med fokus på mobilen, en tjänst helt unik i sitt slag. Under de senaste två åren har Rabble befunnit sig i en enorm expansionsfas och har gått från att vara etablerade i enbart Sverige till att lansera även i Norge, Danmark och nu i Polen. Rabble har i dagsläget ett antal kontor i Sverige men utesluter inte att etablera en fysisk närvaro på övriga marknader framöver.

– Vi vill vara det självklara stoppet innan man ska shoppa. Konsumenter kan känna sug efter att shoppa, men vill se vad för deals och kampanjer som finns tillgängliga innan de väl beslutar sig för köp, säger Hanna Bergh, Marketing Director på Rabble.

På den nya webbsidan www.rabble.pl hittar konsumenter inspiration, erbjudanden och kampanjer. I Polen kan man se en trend i att marknadsföra rabattkuponger på erbjudandesajter. Polen har utvecklats digitalt snabbt under de senaste åren, både gällande mobil trafik och på webben.